PL EN

Oficjalne aplikacje
Politechniki Poznańskiej

Mobilny USOS/PPulse
Widok telefonu z logo

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej PPulse

Politechnika Poznańska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej PPulse w wersji iOS.

  • Data publikacji aplikacji mobilnej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • brak tekstów alternatywnych na obrazkach, brak tekstów alternatywnych na ikonach nawigacji,
  • brak obsługi orientacji poziomej, dostępna tylko wersja pionowa,
  • zmiana rozmiaru tekstu powoduje przycinanie wyświetlanych treści,
  • brak obsługi zewnętrznej klawiatury, np. do zmiany fokus’a elementów,
  • nieprawidłowo wyświetlane okna modalne, mimo że widok wyświetla się „z przodu” to w strukturze aplikacji znajduje się „z tyłu”,
  • brak alternatywnych sposobów szukania podstron.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenia Łazarz – Zakorzenieni w Tradycji . Wyniki badania przedstawia Raport z audytu .

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Zgłoszenia dotyczące problemów z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej należy kierować do:

Działu ds. Równości
e-mail: dzial.rownosci@put.poznan.pl
telefon: 61 665 2958

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • wskazanie ekranu aplikacji mobilnej, na którym jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej uczelni:

Rektor Politechniki Poznańskiej
pl. M. Skłodowskiej-Curie 5, 60-965 Poznań
e-mail: biuro.rektora@put.poznan.pl

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Politechnika Poznańska posiada i bezpłatnie udostępnia aplikacje mobilne, które można pobrać ze strony mobile.put.poznan.pl .

Dostępność architektoniczna

Informacje o dostępności architektonicznej opracowano dla wszystkich budynków Politechniki Poznańskiej z podziałem na następujące lokalizacje:

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność tłumacza polskiego języka migowego zapewnia się za pomocą środków komunikacji elektronicznej w postaci usługi tłumacza migowego on-line, dostępnego przez komunikator internetowy lub aplikację mobilną.

Szczegóły dotyczące sposobu korzystania z usługi określa Instrukcja zawarta na stronie bon.put.poznan.pl. Osoby zainteresowane usługą tłumacza migowego on-line powinny skontaktować się z Działem ds. Równości na adres dzial.rownosci@put.poznan.pl.